Hvorfor Facebook & Instagram Ads
Det er ingen tvil om hvor mange som benytter Facebook og Instagram daglig. Med over 4,6 milliarder brukere til sammen er det enkelt å nå riktige målgrupper.
Mennesker i alle aldere bruker Facebook og Instagram. Med riktig plassering og tilnærming vil dine annonser spre din bedrifts budskap.
I og med at Facebook og Instagram er eid av Meta, kan annonser kjøres på tvers av plattformene. Noe som danner et grunnlag for mange ulike annonse muligheter. Disse annonse typene gjør det mulig å nå ulike brukere med samme annonser.
Facebook Annonser
Bildeannonser er grunnlaget for annonsering på Facebook og Instagram. De er enkle å produsere, har et oversiktlig format, og er blant de mest virkningsfulle annonsene.
Bilde annonser
Videoannonser lar deg presentere produktet eller merkevaren din på en mer engasjerende måte enn med bilder. Videoer prioriteres over bilder av algoritmen.
Video annonser
Messenger annonser
Messenger-annonser fremmer samtaler med bedriften din. Kommuniser personlig med eksisterende eller potensielle kunder og inkluder interaktive eller automatiserte elementer.
Karusellannonser bruker inntil 10 bilder eller videoer for å presentere produktet eller tjenesten din. Formatet kan brukes for å vise ulike fordeler med ett produkt, forskjellige produkter, eller kombinere alle bildene for et større panoramabilde.
Karusell annonser
Kolleksjon annonser for kun mobile enheter lar deg presentere fem bilder eller videoer, som kunder kan klikke på for å kjøpe et produkt eller tjeneste.
Collection annonser
Instagram Annonser
Stories tilbyr en fullskjermsopplevelse som kan skreddersys, og gir brukerne mulighet til å fordype seg i ditt innhold.
Story annonser
Slideshow-annonser lar deg enkelt lage korte videoannonser fra stillbilder, tekst eller videoklipp. De skaper oppmerksomhet og bruker 5 ganger mindre data.
Slideshow annonser
Instant form
Lead-annonser er kun tilgjengelige på mobile enheter, da de er designet for å gjøre det enkelt for brukere å dele sin kontaktinformasjon med minimal innskriving.
Instant Experience-annonser, tidligere kjent som Canvas, er fullskjermsannonser som laster 15 ganger raskere enn eksterne mobilnettsteder fra Facebook.
Instant Expirience
Samarbeid med skapere gir økt eksponering for din bedrift. Koble deg til skapere på Instagram for å produsere autentisk innhold, nå nye følgere og oppnå resultater.